2014. augusztus 4., hétfő

Egyszerű megoldás a zuhanyfüggöny-problémára

Na de mégis mi is az a nagy probléma a zuhanyfüggönnyel?
Nekem több is volt... Míg külföldön elképesztő választékban lehet zuhanyfüggönyt (is) kapni, Magyarországon nem olyan fényes a helyzet minták terén, ami ugye eléggé elszomorító, ha az embernek nem teljesen mindegy, hogy mit lát nap mint nap a fürdőszobájában. De a minták kérdése csak egy dolog, a másik gond az ár, ugyanis aránytalanul drágán mérik az (egyébként ronda) zuhanyfüggönyöket még a nagy áruházakban is. A harmadik gondom a lakás és a fürdő adottságaiból adódott, mivel nekem nem volt elég a szokásos két méteres zuhanyfüggöny, 20 centivel hosszabb kellett, amit viszont sehol sem lehet találni (vagy legalábbis én nem találtam).
Nem sokkal azután, hogy szembesültem ezekkel a gondokkal, meg is találtam a megoldást, így nem is nagyon keresgéltem tovább zuhanyfüggöny után.A Pinteresten jött szembe ez a nagyon egyszerű DIY: http://www.sasinteriors.net/2012/03/how-to-make-any-curtain-into-a-shower-curtain/

 Az ötlet lényege, hogy "megduplázzuk" a zuhanyfüggönyt: arra az oldalra, ahol a függönyt víz éri, egy vízhatlan, műanyag függönyt, a másik oldalra pedig egy textil függönyt használunk, amit közös függönytartó karikára akasztunk fel.
Így miután megvettem a legolcsóbb ikeás zuhanyfüggönyt, már csak a külső függöny anyagát kellett kiválasztani. 1200 Ft-ért szereztem be 2,4 méter vastagabb, vászonszerű, vajszínű, hajszálcsíkos anyagot a Keleti pályaudvarnál lévő csodás textilboltban (Máthé Textil, Baross tér 4-5). Ezután egy barátnőm segített megvarrni a függönyt. A műanyag függöny fölösleges részét levágtuk, és a levágott részt hozzávarrtuk a visszahajtásra a függöny alján. Így a "túllógás" helyén is védve van a textilfüggöny. Az akasztólyukakat kézzel varrtam, de nyilván géppel is meg lehet csinálni, ha valaki ügyes. Ha a leírás nem elég világos, remélem a képek majd magyarázatot adnak.
Nekem bevált ez a függönymegoldás, kívülről szép, belülről vízhatlan. Már hónapok óra használom, de semmilyen penészedést nem tapasztalok, bár ehhez nyilván hozzásegítenek az ablakok is.
Amit pedig különösen szeretek ebben az épített zuhanyos-zuhanyfüggönyös megoldásban, az az, hogy nem kell folyamatosan az üveget pucolni, ami eddig folyamatos probléma volt nekem az eddigi íves zuhanykabinunknál. És annak is örülök, hogy nem lett üveg zuhanyajtó. A függöny nagyon könnyen kezelhető, ráadásul mivel a fürdő 2,5 nm ezért a zuhanyajtóba valószínűleg mindig beleütköztünk volna.





Remélem valakinek tudtam segíteni a zuhanyfüggöny-kérdésben :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Szólj hozzá!