2015. február 17., kedd

Szoba átalakítás másfél hét alatt

Mikor a lakás felújításáról írtam, látszott az alaprajzon, hogy két háló és két fürdő  van. Egészen eddig a másik szoba ki volt adva, most azonban a helyzet megváltozott, és így a szoba DIY felújítására is sor került. A legminimálisabb erőbefektetéssel próbáltam meg a legtöbbet kihozni a a lehetőségekből. Ezt a részt a felújításnál csak a legminimálisabban változtattuk meg: ki lettek cserélve a konnektorok és ki lett festve a szoba, de maradt a laminált padló, a fürdőben a régi csempe és szaniterek, a szobában a lámpa, és galéria sem lett lefestve.
Következzenek hát az "előtte" fotók:







A csúnya műanyag ajtó még a felújítás során le lett festve, és elkészült a galériánál a kazán csövét is eltakaró tárolórész:


A bérlő kiköltözése után így nézett ki a szoba (az első kettő még költözés előtti  kép):








Arra jutottam, hogy a legnagyobb gond a besárgult fenyő galériával van, ami nagyon sötétíti az amúgy is icipici szobát. Így ezt három nap alatt lefestettem. Első nap 80-as csiszolópapírral rezgőcsiszolóval végigcsiszoltam a galéria deszkáinak felső részét, és Tikkurilla Otex alapozóval lealapoztam az egész szerkezetet. Az alsó részt nem csiszoltam, főként lustasági okokból, de ennek semmi hátrányát nem tapasztaltam, ugyanis az Otex nagyon jól tapad, még csempét is lehet vele alapozni. Ennek ellenére a procedúra elég fárasztó volt, szinte az egész napot igénybe vette.
Az alapozó réteg után így nézett ki a galéria:


Az alapozó réteg több mint egy napot száradt (elvileg 24 óra elég, de más dolgom volt), majd két réteg Trinát selyemfényű zománcfestékkel (volt még maradék, én meg nem akartam fölöslegesen költeni) festettem le a galériát, egy nap száradási időt közbeiktatva.


Időközben más is történt: leszedtük a teljesen tönkrement zuhanyajtót (majd véletlen ripityára is törtük...), és kicsit átrendeztük a bútorokat. Lefestettem a polcok lapjait is fehérre, illetve az íróasztal lapját is. Ezek korábban sima kezeletlen fenyőből voltak, így nem volt nehéz dolgom.




Miután -hogy kicsit kontrasztosabb legyen a dolog- az asztal lábait és a polcok tartóít vastaglazúrral sötétbarnára pácoltam, kezdődhetett a dolog "könnyebb" része: a dekorálás.
Mivel az itt lévő szék vörös huzata le lett öntve, ezért úgy döntöttem, végre használom az Ikea fekete-fehér csíkos anyagát (Sofia) amivel már nagyon régóta szemeztem. Ebből az anyagból készült egy nagyon jó barátnőm segítségével egy díszpárna huzat is az ágyra. Mivel le voltak értékelve a sárga díszpárnák, ezért két ilyet is beszereztem, pedig sárgát eredetileg nem is akartam használni. Meglévő képkereteim mellé vettem kettőt, majd egységesítettem őket, és a copyguruban vastagabb papírra jó minőségben kinyomtattattam néhány internetről összelopott képet ( ha érdekel, milyen jellegű képek tetszenek, itt tudod megnézni: https://www.pinterest.com/arnsberger/art/ ).

A függönyt lecseréltem, az ágyhoz pedig készítettem egy kárpitozott fejvéget, ami kb. egy óra alatt elkészült. Lapszabászatban vágattam egy 140*90-es OSB-t, és vettem egy tábla 2 cm-es szivacsot (egy tábla szivacs 2000 Ft, és ennek a felére lesz szükségünk, nekem a másik fele is kell majd a saját fejvégemhez, amiről majd később írok). Én egy régi falvédőm használtam fel, így még anyagot sem kellett vennem.
Miután minden hozzávalóm megvolt, már csak egy kézi kapocsbelövővel össze kellett állítanom a fejtámlát. Leterítettem az anyagot, rátettem a szivacsot, majd erre az OSB-t, és hátulról meghúzva az anyagot, hozzátűztem. Az egyetlen nehézsége az volt a dolognak, hogy egyedül csináltam, ezért kicsit fárasztó volt emelgetni az OSB-t, és figyelni, hogy elég feszes-e a az anyag.

Most pedig beszéljenek a képek:






És itt a fürdő, ahol sajnos a szaniterek és a csempe nem változtak, tehát óriási változás nincs de a szőnyeg és a zuhanyfüggöny talán kicsit feldobják a hangulatot. Jobb minőségű fotók kicsit később még lesznek, ez a jelenlegi 98%-ban kész állapot. Remélem, tetszik az eredmény! :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Szólj hozzá!