2015. október 2., péntek

Őszi élvezetek

Most, hogy beköszöntött a hideg idő, sokaknak elmegy a kedve az élettől is, én ezzel szemben imádom az őszt. Szeretem az esőt, a ködöt bár főleg a meleg lakásból egy csésze tea mellől. Gyönyörűek a sárguló levelek, és puha, meleg pulóvereket lehet felvenni. Bár nyilván a strandoláson kívül szinte bármit lehet csinálni ősszel is, mégis vannak dolgok, amik "ősz-specifikusak", és az embert jó érzéssel tölti el, ha ezeknek a tevékenységeknek hódol az egyre hosszabbra nyúló estéken. Szubjektív kis összeállításom ezeket gyűjti össze, hogy senki ne kedvetlenedjen el, hanem inkább vegye észre az évszak előnyeit, és élvezze őket :)

1. Tea szürcsölgetés

Nincs is jobb egy mézes-citromosnál a hideg őszi-téli estéken. Én személy szerint a gyógynövényből készült teákat preferálom (évekig magunk gyűjtöttük Erdélyben a különböző füveket), sok mentával, és persze ízesítésként mézzel-citrommal. Mivel a régi teáskannám eltört, hétfőn elmentem az Ikeába, és beruháztam egy új darabba (a fedő elképesztően praktikus: még egy órával a főzés után is meleg a tea!), és ha már ott voltam, vettem egy csodás új kék bögrét is, ami FÉL LITER űrtartalmú. Nem is látszik rajta :D Így még lelkesebben iszogatom a teácskámat, szinte minden este :) A teázás szinte minden alább felsorolt programmal összekapcsolható, sőt az összekapcsolás ajánlatos is!






2. Főzőcskézés

Most, hogy végre nem olvad le a testünkről a bőrünk légkondi nélkül (sőt), eljött a főzőcskeidő! Nyilván nyáron is főz az ember, de én nyáron a nagy melegekben azért próbáltam olyan egyszerű dolgokat csinálni, és olyan rövid idő alatt, amennyire csak lehetséges volt, hogy ne emeljem még a főzéssel is lakás hőmérsékletét. Ezzel szemben most végre jól is esik az embernek a meleg ami a sütőből árad, nem is beszélve a finom illatokról. Nehezebb ételeket is lehet főzni, és indulhat a kísérletezés! Megosztom két aktuális kedvenc receptem, amik már kipróbáltak, és nagyon finomak:
Zseniális lasagne, amit még akkor is kívánsz, mikor a hasad már tele van: http://aprosef.hu/lasagne
Pénz- és időtakarékos ciabatta, ami finomabb mindennél amit a pékségben tudsz venni (és olcsóbb): http://masni.cafeblog.hu/2014/06/20/recept-a-tokeletes-ciabatta-kezdoknek-is/

Saját kis ciabattáim - nincs jobb reggeli ennél!

3. Sütike sütés

Ha a főételekről esett szó, ne feledkezzünk meg a sütikről sem! A sütiszezon zenitje nyilvánvalóan a Karácsony, de ősszel se feledkezzünk meg róluk! Csokiskeksz, vargabéles, francia almatorta, diótorta, csokiszufflé, és további végtelen lehetőségek állnak előttünk, hogy a hideg időkben melengető zsírréteget alakíthassunk ki hátsó fertályunkon.
Itt ragadnám meg a lehetőséget, hogy reklámozzam a bűnös élvezetek netovábbját, a csokiszufflét, mely 15 perc alatt elkészül, és az első kóstolás után többé sosem ereszt. Recept: http://beastie-bistro.blogspot.hu/2012/02/gordon-ramsay-kedvence.html



4. Cicázás

Nekem cicám van, ezért cicázást írtam de nyilvánvalóan kutyázni is nyugodtan lehet. Nagyon jó egy kis szőrös, puha, meleg test szuszogása mellettünk, miközben mi a következő listapontok egyikét élvezzük, természetesen teázás és sütizés közben.



5. Olvasás

Magazinok az http://issuu.com/-on, eddig felfedezetlen blogok, vagy "rendes" papíralapú könyv: bármelyik lehet, csak ne a szokásos "elolvasom mi történt ma a világban"- című hírportálolvasásban merüljön ki. Valami olyat vegyél a kezedbe, ami már régóta érdekel, vagy kifejezetten örömödet leled benne. Én a "hidegebb időkre"(novemberre érkeznek meg) rendeltem is magamnak két lakberendezéssel kapcsolatos könyvet, ha megérkeznek, beszámolok róluk :)

Már csak a kandalló hiányzik


6. Gyertyák

Nem vagyok egy nagy gyertyás, de ilyenkor még én is szívesen meggyújtok egy-egy (szigorúan illatosító-mentes) gyertyát. Ha lenne kandallóm, azt is begyújtanám, de mivel nincs ezért a gyertya helyettesíti valamelyest a kandallólángot. Még egy kis mécses is a melegség érzését tudja kelteni az emberben :)


7. Kuckózás

Vegyük elő az összes takarót (és párnát), és kuckózzunk! Természetesen könyvvel, biztonságos távolságban égő gyertyával, macskával és teával felszerelkezve. A következő listapontot hozzáadva az itt leírt recepthez egy tökéletes esténk lesz.

  
8. Zene

Aláfestésként bármelyik fentebbi ponthoz társítva kiváló. Ha esik, nézzük zenehallgatás közben az esőt, mint a macskám ezen a képen:


Csináltam egy 'ősz' lejátszási listát a youtube-on, nekem nagyjából ezt a hangulatot jelenti az évszak:
https://www.youtube.com/playlist?list=PLHlHQu0RAGuENsF5Pe3nQqgvqQzv0bgV9


9- Sorozat- és filmnézés

Rengeteg jó sorozat készült az utóbbi években, és már nem kell megvárni, hogy mégis mikor adják a tévében. Én legjobban eredeti nyelven, magyar felirattal szeretem nézni őket. Filmekből is végtelen a lehetőségek tárháza, csak választani tudjon az ember. Kellemes pihentető esti program lehet belőle :)

Remélem sikerült felsorolnom néhány nyomós indokot az ősz mellett, és már mindenki tudja, mit csinál a következő kint hideg-bent meleg estén :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Szólj hozzá!