2013. október 7., hétfő

Requiem egy bolhapiacért

A hétvégén a barátommal meglátogattuk az új szabályozás miatt jövő hétvégén már valószínűleg megszűnő illegális bolhapiacot a Petőfi Csarnok előtt. Nem igazán tudok egyetérteni az új szabályozással, csakúgy, mint a lomtalanítás kérdésében sem, de nem az a feladatom, hogy erről írjak (bár már felmerült bennem, hogy a lomtalanításos törvényt milyen jól meg lehetne támadni, mivel logikailag több sebből vérzik...).
Én csak egy vadászó vásárló voltam, és a következő vadakat sikerült becserkésznem:
1. A jövőbeli képekkel borított falam darabja lesz ez a kép, melyet 9000 helyett 2000 Ft-ért sikerült megvennem. Valószínűleg a paszpartut kicserélem, és a hátoldalon is ki kell cserélnem a fedőpapírt, de üveggel, grafikával és régi kerettel együtt szerintem bőven megérte:


2. A következő szerzeményem 1000 Ft-ért egy nyaklánc volt, hozzátartozó fülbevalókkal. Szép a mintája, és ilyen olcsón ilyen szép dolgot nagyon nehéz találni, szóval nem kellett győzködni, hogy megvegyem:

3. Ez a legviccesebb darab, mivel múlt héten, mikor nézegettem a Möbelkunst kínálatát, rögtön beleszerettem a lámpák közül egybe, egészen addig, amíg meg nem láttam, hogy 30 000 Ft darabjuk. Ekkor kicsit sírt a lelkem, de meggyőztem magam, hogy úgyse kell nekem ilyen, nem is tudnám hova tenni a lakásban, de azért jól megjegyeztem magamnak.

Pár nappal ezután az emlékezetes esemény után pedig a bolhapiacon sétálgattunk ártatlanul, mikor egyszercsak megláttam a lámpa tökéletes mását, csak épp arany színben, és kissé lekopva. És mikor megkérdeztem, mennyiért adják, és hallottam a választ, miszerint 2000 Ft, akkor azt gondoltam, hogy ez egy égi jel, és ez a lámpa rám várt. Szóval megvettem 1800 Ft-ért, igaz, még kell vele dolgozni egy kicsit, meg ici-picit be van horpadva, de szerelmes vagyok belé, mert gyönyörű, kecses, fényes, elegáns, szóval meg kell találjam a helyét a lakásban:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Szólj hozzá!