2014. június 16., hétfő

Itt főzőcskézek én


Végre összeszedtem a konyhát és a lelkierőmet, és fotóztam egyet. Így végre meg tudom mutatni, hogy mi történt ezen a területen, ami sok szempontból az egyik legfontosabb része minden lakásnak. Eredetileg a konyha nagyobb volt, de mi megváltoztattuk az alaprajzot, hogy ki tudjunk alakítani még egy fürdőszobát. Így a konyha kisebb, és L alakú lett. A változás képeken:
Az eredeti konyha, ennek az ablakos része lett fürdőnek leválasztva
Gipszkartonnal leválasztva
És már burkolva
Mivel már tudtam, hogy milyen színek és bútorok lesznek a nappaliban és az ebédlőben, illetve az "előszobában" (lásd a Bonanza-átalakítást), ezért úgy gondoltam, a konyhában nem kell semmilyen nagy dobás, hanem a lényeg az, hogy színekben és anyagok terén harmonizáljon a többi részével ennek az elég kicsi térnek. Ezért döntöttem a fehér előlapok (ami a fallal és az ajtókkal passzol-meg a fehér amúgy is mindennel passzol), a kékesszürke mosható munkapult fölötti festék (Héra Kolor prémium selyemfesték dörzsölhet, mosható, színre keverték, és szeretem, sokkal könnyebben tisztítható, mint a csempe) és ajtógombok (a Marrakeshben vettem őket, az áruk nagyon kedvező, viszont nagyon hamar tönkrement a csavarmenet, majd megpróbálok valahol új meneteket venni) mellett. Ezek a fotelek kárpitjának színével fognak harmonizálni. A munkapult laminált dió, ami nagyon szépen passzol a parketta fájának színével. A padlóburkolat pedig nagyon világos színű, így nem zavar sok vizet látvány terén, viszont egy elég rossz döntés volt, mivel minden kosz meglátszik rajta. Így viszont ha akarok, ha nem, tisztaságot kell tartanom, ami végül is jó :D
Munkapult anyagminta
Nem tudtam ellenállni az IKEA porcelán mosogatójának, szóval bekerült a konyhába. Dekorációnak régi befőttesüvegeket, szerintem nagyon szép színű régi  szódásüvegeket és titkos helyről beszerzett nagyon régi italos üvegeket használtam (az üvegeken a Rákosy likőrgyár Rozsnyó felirat díszeleg, ami azért érdekes, mert Rozsnyó már jó ideje Szlovákiához tartozik). A nyitott polcokon a dekoráción kívül a sót, fűszereket, néha zöldségeket, gyümölcsöket, és nagymamám testvérétől származó üveg mércéspoharat tartok.
Két kép arról, hogy a mostani dekoráció milyen állapotban került hozzám:
Nem tudom, mióta nem ért hozzájuk senki
A konyha a látszat ellenére nem az Ikeából származik, hanem az én terveim alapján készítették el, de az ára kb. egy Ikea konyháéval lett egyenlő. A hűtő és a mikró sem beépített (sajnos) de mivel mindkettőt itt hagyta az előző tulaj, ezért nem volt színünk kidobni erre pénzt, mikor tökéletesen működnek.
Tehát, íme a konyha:











Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Szólj hozzá!