2015. szeptember 16., szerda

Egy kis nyári munka I. - Eredeti állapot és tervek

Egész nyáron egy Blaha Lujza téri 105 négyzetméteres lakás felújításán dolgoztam. A lakás nem elég hogy nagy, de teljesen fel kellett újítani, mivel legalább 50 éve nem nyúltak hozzá. Így falbontásra, új falak, fürdő építésére, cirkó kiépítésére, villany- és vízvezetékek teljes cseréjére volt szükség. A felújítást a kezdetektől figyelemmel kísértem, én szabtam meg az összes víz- és villanykiállást, az új falak helyét, én választottam a burkolatokat, a bútorokat, mindent. Egy komoly korlátom volt csak: a pénz. Rendkívül szűkös keretből kellett gazdálkodnom ebben a kiadásra szánt lakásban.
Nézzük a kezdeteket!
Ez volt a kiindulási alap, a cél pedig négy lakószoba kialakítása volt. Ha a sajátom lenne, akkor teljesen máshogy fogok neki, de itt a kívánt cél (alkalmas legyen több diáknak való kiadásra) felülírta a nagypolgári terek iránti rajongásomat. Így hát a nagy szobát elfeleztük, két fürdőt alakítottunk ki, a kamrát és a konyha falát pedig elbontottuk, hogy egy közösségi teret hozzunk létre. A szobák berendezése minimális: asztal, szék, szekrény, ágy, éjjeliszekrények. Ebből kellett a legtöbbet kihozni.


 Ez lett az új elrendezés:

Nézzünk néhány előtte fotót:









Végül pedig az inspiráció: egy letisztult svédes enteriőrt képzeltem el, semleges alapokkal, és egy-két színes kiegészítővel, bútordarabbal. Így a bérlőknek nem kell valami nagyon meghatározóhoz alkalmazkodni, könnyen a saját képükre tudják formálni. A néhány kis színfolttal pedig azt akartam elérni, hogy a lakás mégse rideg, teljesen személytelen benyomást keltsen, hanem legyen benne egy kis élet.
Két falnézeti rajz a konyháról:



Ilyen belső terek inspiráltak:




Még több inspiráló képet a pinterest boardomon találhattok: https://www.pinterest.com/bergerporta/blaha/
A következő részben pedig  a munkálatokról és a végeredményről számolok be :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Szólj hozzá!