2015. október 15., csütörtök

Blaha bútorok - mi honnan, hogyan?

Mikor bemutattam a lakást, már szó esett róla, hogy nagyon minimális költségvetésből dolgoztam, tehát tényleg minden fillérre figyelnem kellett. Az igazán nagy kihívás az volt, hogy ilyen helyzetből is a lehető legjobbat hozzam ki.
Sok mindent vettem az Ikeában: a konyhabútort (Haggeby előlap), az ebédlőasztalt (Melltorp), a kis kanapét (Knopparp) és a foteleket (Nolmyra), a négy ágyból hármat (Tarva), két éjjeliszekrényt (Nesna), a szekrényeket (Aneboda), és az íróasztalokat (Lerberg/Linnmon). Ezek alapvetően a legolcsóbb dolgok közé tartoznak, de szerencsémre néhány dolog épp le is volt értékelve a Family kártyásoknak, így még olcsóbban kijöttem.
A H&M Home-ban vettem a "nappali" díszpárnáit, illetve a geometrikus szőnyegeket. Nagyon szeretem a H&M textiljeit: megfizethetőek, és rengeteg mintával és jó színekben kaphatók.
Ikea+H&M+retró dohányzóasztal

 Valamivel fel akartam dobni ezt az elég semleges Ikea hátteret: itt kellett elkezdenem a keresgélést a jófogáson.
Sikerült vennem négy darab skandináv jellegű pálcás széket 15 000 Ft-ért. Nem sokkal később elmentem a Möbelkunstba, és láttam, hogy 1 db ilyet 19 000 Ft-ért árulnak, szóval elég jó fogás (haha) volt. A székekből kettőt feketén hagytam, kettőt pedig átfestettem: az egyiket kékre, a másikat sárgára.
Imádom ezt a formát!
 3000 Ft-ért vettem egy elképesztően menő retró dohányzóasztalt, aminek kicsit levélszerű formája van. Imádom!  Mikor elmentem érte, a lakásban volt néhány szék ami nagyon tetszett, így megkérdeztem, azok nem eladók-e. Kiderült, hogy igen, tehát megvettem a négy széket is, 20 000 Ft-ért. Egyébként a lakás, ahol voltak, egy gyönyörű, 98 négyzetméteres SAROKKIUGRÓS (!) lakás volt. Egyszer remélem lesz olyanom.
Tökéletes állapotú műbőr huzatú székek, elől piros, hátul fekete. Csak meg kellett
tisztítani őket ( a bal oldali már meg van pucolva a képen)
 Az éjjeliszekrényeknél kreatívkodtam még egy kicsit: az egyik szobába két ikeás cipősdobozt (Trofast) használtam, a másikban Thonet jellegű székeket festettem zöldre, a harmadikban pedig nagyon rossz állapotú sámlikat festettem kékre. Az egyiknek még kis fiókja is volt, az megkapta a saját konyhámból maradt kék kerámiagombot, így tökéletes lett az eredmény.
Nem túl biztató kiindulás

Ebből is éjjeliszekrény lett

Kéken már egész pofás, főleg a kerámia gombbal
A falak továbbra is rettentően üresek voltak, amit nem szeretek, és bár egyébként szerintem a képek azok, amiket nem lenne szabad más válasszon a falunkra, de mivel ez a lakás kiadásra készült, ráadásul kb. fél évig ittlévő külföldi diákoknak, ezért gondoltam, alkotok valamit. Találtam egy nagyon könnyen kivitelezhető ötletet pinteresten, ezt használtam fel. A Bakosfában (Váli utcában lehet őket megtalálni az Allé mögött, nekik és a két szomszéd boltnak- festék és ezermesterbolt-mindenük van amire az embernek szüksége lehet egy jó kis vagy nagy DIY projekthez) vágattam fehér bútorhátlapot (995 Ft/nm), amire maszkolószalaggal kimaszkoltam a kívánt mintát. Ezután már csak be kellett festenem. Ehhez szürke, sárga, zöld és kék Héra latexfestéket használtam, ami amúgy is volt "raktáron". A falra pedig kétoldalú ragasztószalaggal rögzítettem, mivel alig van súlya, bőven megtartja (azért a szivacsos kétoldalú ragasztót ajánlom, és nem a vékonyat, az szerintem gyenge lenne).

A lámpák azok, amikről még érdemes szót ejteni: a konyha és az előszoba iparinak kinéző lámpái Praktikeres műanyag virágkaspók, amiknek a belső részét fehér sprayfestékkel átfestettem. Mivel a műanyagon nem tapad szinte semmilyen festék, ezért műanyagra való alapozóval kell először lefújni,  ezután jöhet a fehér festék.
Levendula kaspó néven fut, ez a méret (30 cm) 2500 Ft/db

A szobákban Ikeás kosarakat alakítottam lámpává, ettől az ötlettő vezérelve:


Nagyjából ez az amit még el kellett mondani a Blaháról, hogy teljes legyen a kép. Nagy munka volt, de megérte :) Ha nem láttátok a lakásról szóló korábbi posztokat, itt tudjátok megnézni:
1. rész: http://berger-porta.blogspot.hu/2015/09/egy-kis-nyari-munka-i-eredeti-allpot-es.html
2. rész: http://berger-porta.blogspot.hu/2015/09/egy-kis-nyari-munka-ii-ferfimunka-es-az.html

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Szólj hozzá!